vendredi 9 janvier 2015

Don't Tell Me To Behave



   Je vous avoue qu'en ces jours de deuil national, j'avais moyennement envie de partager ces photos de moi en train de poser et sourire pitoyablement face à l'objectif. Cela dit, la vie continue et tout ce que j'espère à présent c'est que nous restions unis face à de tels drames et ne pas jeter la pierre (sans jeu de mot, désolée) à des communautés religieuses qui ne font que subir la folie des extrémistes, ne pas sombrer dans les amalgames hideuses qu'ont tendance à créer les médias eux-mêmes et les groupes politiques.

J'ai déjà exposé mon point de vue dans mon précédent post. J'avais besoin d'en parler, de pleurer et extérioriser toute la colère pour ne pas qu'elle se transforme en haine. La haine, c'est pour les faibles. Soyons plus forts qu'eux.


Maintenant, retour à la légèreté de ce blog, qui m'aide à garder le moral - et qui j'espère vous donne un peu le sourire de temps en temps. 

28/12/15


   Just a little preppy outfit on a sunny day. I found this dress in a very cool vintage shop, it's simple but chic and retro. 

3 rue Tustal - Bordeaux

   By the way, you should definitely pay attention to the lyrics of this song. 
I just love it and share exactly that point of view.










And here are some gifts I received for Christmas - books, CDs, and for the very first time in my whole life: a gift card. Wow, haha. 


And what does Alexa say in It ? "LOLITA is my favourite book".
Oh My God - you should have seen my face when I read those words, seriously.
I love her humour, her I-don't-give-fuck attitude. Alexa, I love you♥

I've also started Lena Dunham's book. I admit it's a bit more difficult to read for me cause she has a very specific style of writing - but I appreciate her perpetual irony and honesty. I can't wait to read it entirely !


Joy Division, Unknown Pleeasure / Kendrick Lamar, Good Kid M.a.a.d. City 
/ Hole, Nobody's Daughter 



A little doll necklace and my new bestriend: Panda !♥



Beret - H&M
Tights - Calzedonia 

xxx

3 commentaires:

  1. This dress is amazing <3 I really like how you look like :) I love Alexa Chung's book, it's so amazing!

    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    RépondreSupprimer

Feel free to share your opinion about this post or ask me anything !
I'll be glad to answer and have a look at your blog ;) xx